Bukit Tabur West 2016


Dah lama teringin nak daki mendaki ni
sekarang baru ada kesempatan menjinakkan diri hew hew hew

Kisahnya bermula bila aku sibuk la mengodek Instagram orang
nampak member sekolah rendah dulu, dah sampai ke kinabalu
fuyoooooo sgt rasanya..
try la contact dia tny apa semua..
tengok semua pic dia kat ig teruja hokey..

Dia la yang ajak g Bukit Tabur ni..
Bukit berdarah nama diberi..
sempat jugak la aku buat research sikit sebelum g..
mmg tawakal la weh..dengan body tak fit..tetiba pulak selsema teruk..
korang try la google kisah Bukit Tabur ni mmg serams sgt ceritanya
dah berapa ramai yang meninggal sbb tergelincir..

Nak dijadikan cerita dah nak pergi tu..
aku mula-mula 50/50  jugak la nak join ke tak..
kalau la mati mcm mana adik-adik..
hadoi negetive saja apa yang aku fikir ni..
Insurans tak cover plak tu..hahahaha
Tapi aku tawakal je la..
aku nak rasa dan tengok sendiri view yang cantik tu..

Kami gerak kul 5.45 a.m..
dari rumah nak ke tabur tu ada la dlm 30 - 40 min..
cari la petrol pump yang ada, berenti cari surau utk solat..
dalam kul 6 lbh sampai terus naik..
masa tu pun kat parking kereta dah banyak..
berlampukan flash dari phone kami ke atas..
Sumpah weh aku pancit..
kami g ber4..diorg ni hebat..
bapak laju gila diorang naik bukit yg curam tu..
aku ni dah la selsema..hidung tersumbat..
banyangkan aku bernafas ikut mulut mmg tercungap-cungap la cerita dia..

member tny kalau tak larat bg tau kita stop..
weh rugi ar dah separuh jalan..aku teruskan jugak..
apa yang aku salute diorg ni positive sgt..
bila aku stop utk rehat sbb tercungap sgt2 diorg akan cakap "sikit je lagi ni, dah nak sampai"
mmg aku pun percaya la kan tapi tak sampai2 pun..hahahaha

View Bukit Tabur - sempat la tengok sunrise walaupun i lambat kan.. tercungat-cungap naik..hahaha

TARA..!! Si gemok akhirnya dapat tengok sunrise ituuuuuuuuuuuwwww huhuhuhu
haaaaa nampak tak rumah yang berjota-jota harganya ituuuuuuuuuwwww

Bukit Tabur - ni antara yang kena redah
Bukit Tabur - Subhanallah...gambar ni member lagi sorang yang snap.. kalau korang nampak la apa yang kami nampak...

dah sampai.. muah puncak hahahahaha

Bukit Tabur West - Kalau dah sampai puncak turun bwh ke kiri dah jalan balik, cuba naik atas sikit nnt jumpa la rumput carpet hijau ni..sgt cantik

Rumput carpet dah warna kuning..

sampai puncak kita isi perut dulu baru turun...hew hew hew.. jgn risau kami tak tinggalkan sampah pun..


No comments:

Post a Comment