Sedih kot!

tipulah kalau aku cakap aku tak sedih bila ada org tny pasal mama..
semalam je berapa ramai tny "na..mana mak ko, lama xnmpk"
jawapan yang sama di ulang..
"mama xduduk dgn ktorg dah..kdg2 je balik"
lps tu makcik-makcik yg dok tanya tu buat muka...cisss...
sebab tu aku malas keluar rumah, nak bersosial dgn makcik2 ni..
klu boleh elak, aku elak kan...haih :(
mama ada kehidupan dia sendiri..tak perlu kacau kot..
kadang2 je mama balik..klu dia rasa nak balik, balik la dia..
kalau dia rasa nak stay rumah tu, dia stay la..
lately ni je mcm rajin balik rumah..klu tak mesti stay rumah sewa dia...
nasib baik arwah ayah tinggalkan rumah tu utk kami..
Ya Allah.. :(

Cukup la aku je untuk jaga tiga2 adik aku tu..
aku dah cukup kuat hadapi benda ni..
almost 3 years..aku dah lali..aku dah letih menangis..
sampai bila aku nak nangis je..sampai keluar air mata darah?
tak perlu...
Bila nak bangkit balik dari jatuh tu bukan senang..
kau tak ada sesiapa..kau sendiri..
tapi bila kau cari Allah..kau akan tenang..
Allah tak pernah jauh dari kita sebenarnya...

Aku ikhlas..aku redha dengan semua ketentuan dari Allah ni..
aku percaya ada hikmahnya knp semua ni jadi..
terlalu jauh aku pergi dari DIA..
aku lupakan DIA sedangkan DIA tak pernah lupakan aku..
maafkan aku Ya Allah..
Semoga ada bahagianya untuk aku nnt..
Ameen :)

Sila kuatkan hati tu Diana..!!!



No comments:

Post a Comment