I am proud of him :) Januar Haikal

Aku tak kenal pun siapa dia sebenarnya tapi aku follow Instagram dia melalui abg ben.. abg ben ada la post pasal baju Furby and Sugar... Aku tertarik dengan design baju #Furbyandsugar tu....
Muhammad Khairul Anuar nama diberi.. tapi dia dikenali sbg Januar Haikal (JH)
Nak nangis kuat-kuat masa tu..baju tu sangat cantik..aku fikir duaribubelas kali nak beli sebab harga dia boleh tahan lah..boleh beli 5 kampit beras 10kg untuk adik-adik makan..
Hahahaha....tapi aku tak pernah usik duit gaji untuk beli apa yang aku nak..
Gaji aku 100% memang untuk adik-adik... kalau aku teringin nak beli ini nk beli itu nak meroyan ke hape aku akan pakai duit business..gituuu business yang aku buat sejak tahun 2013.. “Saya jual shawl dan inner magic!” Hehehe magic sgt weh.. aku tak lah active sgt business ni sekadar jual dengan kawan2 satu office kat uia ni and to the other department yang aku penah audit la..kebetulan g audit kenal diorg..hehehehehehe Shawl yang dibuat sendiri tanpa kepakaran menggunting kain aku cuba buat, Alhamdulilah berjaya...lebih lah 100pcs aku jual dari last year...
Okay berbalik kepada cerita tadi..aku beli jugak baju tu tapi aku bertuah masa tu ada sale.. pakai duit business shawl yang aku jual tu...hohohoh harga dia kurang lah satu kampit beras 10kg td dari 5 kampit jadi 4 kampit je...hohohohohohoo
Bila dah beli rasa mcm sayang nak pakai, aku baru pakai sekali je baju tu..waaaa simpan dlm almari diam-diam...sayang sgt!

Furby and Sugar by Januar Haikal 
Ni lah baju tu..cantik kan??
Okay korang boleh abaikan eye-bag ngan gigi patah separuh sbb accident ari tu..

Aku rasa mcm berminat nak tau pasal dia dan aku rasa mcm kagumnya dengan dia..
Aku ingat dia ni mmg lahir dari kalangan anak orang kaya, boleh pakai kereta yg dia pakai sekarang, boleh buat business sekarang tapi tak...aku baca semua story dia kat blogspot dia...
Ya Allah...dia hanya org biasa bukan dilahirkan terus kaya dan senang...
Betapa sedihnya kisah hidup dia..kalau kita rasa hidup kita lagi susah sebenarnya ada yang lagi susah dari kita...


Ni lah rumah yang dia penah tinggal...sorry bang curi kat ig abg!

Dan sekarang aku tanamkan azam untuk aku keluarkan product sendiri ada brand sendiri.. In Shaa Allah.. Nak ambik kelas menjahit, buat baju, dress, jubah, skirt dan dan dan dan bukak butik sendiri..
tak zabar wasanya! Okay ayat tu mintak kaki..tak sabar rasanya!
Abang lah sumber inspirasi saya! Korang boleh cari #Januarhaikal #Furbyandsugar #Qarmasutra dan korang boleh nangis kuat-kuat lepas tu...hohohoho

Abang ben kiri, Januar Haikal  kanan.. masa ni diorg ditemuramah xsilap dan maaf lagi sekali sbb curik lagi hohoho



To my adik-adik, walaupun kita tak ada ayah, mama dah ada kehidupan dia yang baru, keqna nak adik-adik tau yang keqna tak kan pernah tinggalkan adik-adik keqna..mungkin sekarang kita sempit sikit tapi In Shaa Allah nanti akan ada sesuatu untuk kita..

Ingat eh, Allah tak kan uji kalau kita tak mampu! Be Strong my lovely adik-adik!!




No comments:

Post a Comment