15 - 16 November 2014

Program Keluarga Saadah..
Speaker Ustaz Muhammad Shauqi Azmi..
Banyak ilmu yang aku dapat selama dua hari ni..
Dan..Dan..Dan.................
Semua orang ingat aku datang dengan anak..
Makcik............dia adik saya lah..saya kakak dia..hihihi
Tapi rasa sedih tiba-tiba datang bila ada yang tanya mana ayah awak..
Saya cuma boleh jawab "Allah dah ambik ayah dulu"
Dan..... as usual next question is "Mana mak awak?"
I don't know how to explain.. Sorry.. :'(
Saya cuma boleh senyum je..dalam senyum tu ada sedihnya...
Mama saya dah tak tinggal dengan kami..
She have her own life..
Masa tu tuhan je yang tahu apa aku rasa..
Ya Allah...kuatkan hati ini Ya Allah...
Biasanya mama akan balik weekend je, ambik daniel bawak jalan-jalan..
Kadang-kadang mama bagi duit belanja, kadang-kadang langsung tak ada..
Tapi Alhamdulilah, rezeki dari Allah kita xpernah tahu..
Dalam kesempitan ini ada rezeki yang Allah selitkan...
Allah tak pernah tinggalkan aku tapi aku selalu lupa kan DIA..
Maafkan aku Ya Allah...

Jauh di lubuk hati ini aku sangat rindukan mama yang dulu..
mama yang pernah menjadi sahabat aku suatu ketika dahulu..
mama yang sangat rapat dengan aku suatu ketika dahulu..
mama yang sangat sayangkan aku suatu ketika dahulu..
Itu dulu..

Aku percaya semua yang jadi ni ada hikmahnya..
Mula-mula Allah ambik ayah..lepas tu Allah jauhkan mama dari kami..
Dan sekarang Allah pulak jarakkan hubungan aku dgn kawan baik aku..
Allah ambik semua yang aku sayang..
Tapi aku percaya, Allah nak hadiahkan sesuatu yang indah buat aku..
In Shaa Allah kebahagiaan tu akan tiba tak lama lagi..
Aku percaya pada Qada' dan Qadar..

Ini masanya untuk aku baiki diri ni..
Terlalu banyak dosa yang aku lakukan..
Selama 25 Tahun aku hidup belum pernah aku menggunakan hidup ini sebaiknya..
Maafkan aku Ya Allah..
Selagi nyawa dikandung badan, aku akan gunakan masa yang ada ni sebaiknya..
In Shaa Allah..
Thank you Allah for giving me such a wonderful life :)

No comments:

Post a Comment