Syawal yang Hambar

buat pertama kalinya aku menyambut Syawal tanpa ayah di sisi dan ibu jauh dari kami..
tidak seperti tahun-tahun sebelum ni, dulu masih ada sedikit rasa "riang" apabila syawal tiba..
aku terpukul, aku sebak, aku sedih dan aku terkilan..
pagi syawal ini aku sudah dapat jangkakan apa yang bakal berlaku..

Mandi dan bersiap2....Menziarahi pusara ayah...
aku pergi bersama adik..tak sanggup rasa nya pergi bersama mereka..
aku tak dapat kawal perasaan sedih di depan mereka..
aku sgt rindukan ayah..

Hati aku terlalu sedih..
Merindukan ayah di sana..
Memikirkan ibu yang hanyut dengan dunia nya..
Mengenangkan nasib adik-adik..
Ya Allah..dekatkan aku dengan mu Ya Allah..
Kuatkan hati ini Ya Allah..

Semoga aku akan rasa kebahagiaan itu suatu hari nanti...

No comments:

Post a Comment