Sejuk hati ini memandang mu wahai sahabat..

Hari ini 17 Ogos 2013..
Aku berjumpa dengan semua kawan2 sekolah rendah..
Reunion bersama..walaupun aku tak begitu rapat dengan diorg tp sekali sekala ada jugak jumpa..
Reunion raya, pergi Sungai sama-sama...
Al maklum la..skolah rendah kan..bila dah skolah menengah tak sama..

Banyak yang berubah...
Ada yang berubah sepenuhnya, menutup aurat dgn sempurna dan sebaliknya..
Aku selalu tengok dia...Aku selalu jumpa dengan dia..
dari dia memakai tudung labuh Sampai la dia berniqab..
tapi aku masih boleh cam itu dia..
Ya Allah..sejuknya hati aku bila terpandang dia..
Dari mata dia aku boleh nampak dia sangat cantik..
dan aku selalu jumpa dgn lagi sorang sahabat aku..
Alhamdulilah, dia dah berubah..dia juga menutup aurat dengan sempurna..
Ya Allah..bila kah masanya untuk aku berubah...


Rasyidah bersama abangnya
Rasyidah Awang...
Pengawas sekolah rendah dan kami pernah 1 kelas masa darjah 3..
Masih segar di ingatan ini..
Dia dulu yang hanya biasa2 dan kini sudah berniqab..
Ya Allah, sejuknya hati ini bila memandangnya..
Bahagia aku melihat dia sudah berubah..


Aishah bersama sahabat baiknya, Rasyidah.. Sahabat yang menyayanginya :)

Aishah Aini..
Kawan sekolah rendah semasa darjah 5..
aku juga pernah 1 kelas dgn dia dulu..
aku cukup suka menyakat dia..
dan kini dia berubah menjadi seorang wanita yang cukup sempurna menutup auratnya..
Ya Allah...aku cukup kagum dengan mereka..


Semoga hati ini akan terbuka untuk mengikut jejak langkah mereka..In Shaa Allah..

No comments:

Post a Comment