Jangan menangis sayang


adik kena kuat..
tak boleh nangis jew..!!

sedih hati ni bila keluar dari rumah tiap pagi bila nak g kerja..
hati aku jadi sebak bila adik bongsu aku bukan main payah nak g skolah..

pagi aku akan hantar dia g skolah agama..
tiap pagi mesti mata dia akan berair..
huh bukan sakit mata tapi nangis..
agak "hangen" la jugak aku budak ni xnak g skolah..
ok fine..!!!

tapi bila time nak g skolah kebangsaaan dia akan menangis sekuat hati..
xnk g skolah pelik betul..kenapa??
bila di tanya dia pun jawap "adik x nak g skolah sbb semua orang tanya pasal ayah kat adik"
memang ke dalam tumpahnya air mata aku bila dia cakap macam tu..
dia cakap "kalau diorg tanya, adik ingat ayah..adik rindu ayah..lama adik xjumpa ayah"
hanya tuhan yang tau macam mana perasaan aku dan mama masa tu..
sedih..sangat sedih..

dia sangat rapat dengan ayah..semuanya dengan ayah..
memang dia sangat terasa..
tiap malam dia akan mengigau dan nangis..
macam mana if 1 hari nanti ayah dah tak ada??
adik tak boleh nangis sayang..
insyaAllah ayah kita akan sembuh macam dulu k sayang???

aku harap aku dapat menjadi seorang kakak yang berguna untuk adiknya sendiri..
adik jangan sedih jangan nangis k sayang..keqna kan ada..
::i love u Daniel Arizan ::



muka sedih jew..rindu ayah!!!

No comments:

Post a Comment