Cik Zana Syg!!



Pensyarah terBAEK yg pernah saya kenal!!
CIK SITI NORZANA BINTI MUSTAFFA..
saya sayang cik ketat-ketat..

Perkenalan antara kami dan cik bermula apabila beliau ditugaskan untuk
mengajar DAT5S2 pada jan '10-june '10
iaitu modul "perakaunan kewangan 3"

aku ingat lagi sblm 5 min klaz bermula mst de "public speaking"
aku plak org pertama yg kne..bg aku itu satu permulaan yg baik..
aku sgt suka cr cik pada awalnya..

ok..sesi pembelajaran bermula..
aku kurang suka dgn cr cik apabila dia membandingkan kami
dengan pelajar DAT5S1..
bodoh sgt kew ktorg smpai kne mcm 2..
kt JP nama klaz ktorg slalu naik..
sbb kami xmatang..main2..mcm bdk2..
akulah orang yg pertama yg akan membangkang!!
perlu kew bandingkan kami sebegitu rupa??
i don't think so!!

sampai la ade satu hari tu, maybe cik dah angin sangat..
dia cuci otak ktorg kaw2 pnya..
huh..aku dengan rase bengang dan menyampahnya!!
memboikot cik dengan menarik muka sepanjang yg mungkin..
sangat tidak puas hati apabila dinasihati...
itu lah aku..sangat degil..

aku rse "down" sgt2 time 2..
aku give up & mls gle ar nk study..baek tdo jew..
bkn aku sorang jew yg angin tp 1 klaz kowt..
diowng nk buktikan kt cik yg DAT5S2 bukan mcm 2..
aku nmpk peningkatan diowg..kuiz diowg..gle gempak..
rmai dpt 100% beb..
aku??
huh..jgn harap ar 100%, 80 % pown blm tentu..

Cik slalu nasihat, tegur, marah ktorg 1 klaz..
selepas beberapa kuiz aku sedar yg aku xblh mcm niw..
sampai ble nk keras kepala??
dpt kuiz rendah..aku perlahan-lahan baiki ape yg kurang..
malas aku still ade ar..kwn2 byk tlg..

slow2 aku rse mcm rapat ngn cik...dak2 laen pown same..
bila aku dah boleh terima cara dia,br aku tau knp pd awalnya dia mcm 2..
makin lama aku ngn dak2 makin rapat dgn cik..
best gle kowt bila pensyarah gurau ngn pelajar mcm "kwn"
rse semangat nk blaja 2 ade..
lps beberapa bulan berlalu..kami dah bersedia tok final..
aku ingat lg before final cik ade belikan ktorg kek..
terharu gle..lom pnh de pensyarah yg syg ktorg mcm 2..
walaupun ktorg mula-mula susah utk terima dia..

dpt result alhamdulilah akaun 3 aku x fail dpt B+..
sbb PB aku plg rendah..ingat sng aku nk dpt akaun B..??
mmbe2 laen rmai dapat A..bukan main riang hati diowng...

hubungan kami dgn cik xputus smpai skrg..
bila kami dah sem 6!!
kami tetap tegur2 cik bila jumpa.lepak minum sme2..
naek JP kacau cik kt atas..msk klaz cik gosip..hukhuksyok gle..
thanks cik..

sekarang baru sy faham knp cik buat semua tu..
semua untuk masa dpn kami..
terima kasih cik bukak mata dan hati kami..
saya sangat sayangkan cik..
kami sayangkan cik..


Maafkan saya sbb saya byk buat silap kt cik..
slalu kutuk cik dulu sbb xpuas hati bila dibandingkan..
skrg saya dah faham.. :)
saya akan ingat dan sayang cik sampai bila-bila..
cik yang terBAEK..
i love you cik zana!!

No comments:

Post a Comment